Wednesday, February 8, 2012

Cuti Semester !!


Assalamualaikum...
Cuti semester yang sekejap.
Ape yang aku buat ?.
Aku cuma sempat bercuti 5 hari dan balik ke UMP untuk bekerja.
Aku bekerja sebagai Research Assistant untuk Dr. Edriyana punya research tentang tasik di Pekan.
Kerja aku merangkumi kerja mengambil sample di Tasik UMP Pekan hingga membuat Lab untuk WQC di Lab Environment.
Daripada aku duduk je di rumah lebih baik aku bekerja, dapat jugalah mengurangkan perbelanjaan aku semester depan.
Sepanjang cuti sem nih tanpa pembiayaan PTPTN dan kehabisan duit kerana percutian hari tu.
Kami menjimatkan perbelanjaaan dengan memasak sendiri lauk makan malam.
Agak terasa jugalah kehidupan bujang dengan kesempitan hidup tetapi still boleh makan sedap.
Dalam cuti-cuti ni keputusan result untuk semester lepas pun dah keluar.
Alhamdulillah ada peningkatan daripada dulu.
kalau tak sama je tak berubah.
tapi aku still yang paling tak pandai dalam kawan-kawan aku.
Semester depan nak tingkatkan usaha untuk mencapai kejayaan lah.
dengan berbekalkan motivasi kenaikan pointer semester ni.
I will Strive next Semester !!!
okay, tu je bye !!



p/s: cuti sem korang buat ape ?.

No comments:

Post a Comment